zaterdag 17 mei 2014

dance motion: TV night.

Hoi allemaal!


Het is alweer een weekje geleden maar zaterdag 10 mei gaf mijn dansvereniging een show, genaamd 'TV-night'. Samen met de zes andere leerkrachten maakten we dansen die dan gelinkt werden aan een bepaald TV programma. Ook de kleding, belichting, programmaboekjes en decoratie waren in de lijn van dat thema. Voor de volledige ervaring, lees snel verder!



In dit vijfde jaar waarin ik dansles geef, mocht ik Groep 4 en Groep 10 begeleiden. Deze eerste zijn 12 tot 13 jarigen. De meeste meisjes van deze groep dansen al jaren lang bij Dance Motion. De elf meisjes hebben het hele jaar hard gewerkt voor hun dansen, maar dat was - naar mijn mening - dan ook echt te zien op het podium. Ze hebben mij écht verrast! Nog nooit dansten ze zo goed.





Elke groep mag drie dansen laten zien op het podium. Eén dans daarvan doen ze samen met een andere groep. Groep 4 deed een Boer Zoekt Vrouw dans op het nummer Treasure van Bruno Mars een hiphop dans. Ze waren verkleed als boerinnen en er stonden kruiwagens op het podium. Hun tweede dans was op het lied van Hooverphonic, Amalfi met het programma Vier in Bed als link. Dit was een uitdaging voor mij, aangezien ik voor het eerst een hedendaagse dans gemaakt had. Toch waren ze ook in deze stijl ontzettend goed! Samen met Groep 8, meisjes van 16-17 jaar, dansten ze tenslotte een horror dans met zombie outfits, make-up en wilde haren. De andere groep droeg beveiligingspakken. Cordon dus! Wat een show!




Groep 10 bestaat uit 5 gevorderde volwassenen. Deze groep had dit jaar drie leerkrachten. Ze leerden dus drie dansen, elk van een andere leerkracht waaronder ik. Uiteindelijk is dit allemaal reuze meegevallen en ook de leden zelf waren enthousiast met hun Dexter dans. Mijn dans - een hiphop dans op Murder van Justin Timberlake - was ontzettend goed gegaan. De dames gaven zichzelf volledig op het podium en dansten hun ass off. Ook op hun was ik supertrots!



Maar dat was nog niet alles. Naast dansles geven, volg ik zelf ook nog les. Onze leerkracht heet Hanne en ons groepje van acht bestaat nu al zo een zes jaar. We zijn behalve meisjes die graag dansen ook gewoon een groep vriendinnen, waar Hanne zeker bijhoort. Dansles was meer een samenkomst om elkaar nog eens te zien, maar tegelijkertijd zorgde Hanne er altijd voor dat we ook veel bijleerden.





Eerst deden we een hiphop dans op Let The Groove Get In van Justin Timberlake, met America's Best Dance Crew als programma. Daarna moesten we ons heel snel schminken en omkleden als zombie en ondertussen moest ik ook nog naar Amalfi kijken, en later mijn groep ook nog eens als zombies verkleden. Drukte alom! Maar allemaal heel fijn nog! Onze tweede dans was een horror - poppen dans - The Walking Dead. Over deze dans hebben we hele goede commentaren gekregen. Op het einde schreeuwden we terwijl we naar het publiek renden, wat volgens mij de grootste impact maakte, aangezien iedereen naar achter ging. Ten slotte deden we nog een Army Wives - dans op End of Time van Beyoncé. Met legervestjes die eigenlijk voor kinderen bedoeld waren, dansten we. Ook een ontzettend mooie dans.



We deden twee shows op één dag; om 14u en om 19u. Na de eerste show was ik echter al doodop, al had ik er nog wel heel veel zin in! In totaal zijn er ongeveer 750 mensen komen kijken, geloof ik. Toch mooi! 




Ik wil graag alle leerkrachten bedanken voor hun werk het hele jaar door voor de prachtige show. Alle zeven hebben we ons best gedaan om het zo goed mogelijk te maken, en kijkend naar de reacties, denk ik dat we daarin geslaagd zijn! Ook dankjewel om altijd zo fijn samen te werken. Zonder zo een sterk team, kwam ons optreden nooit goed. Ook de leden die zo hun best doen elk jaar weer, dankjewel. Daarnaast wil ik expliciet mijn groepen bedanken voor het hele fijne jaar en ook Hanne om het zo gezellig te maken in de lessen, en toch nog drie geweldige dansen af te leveren!





xx Eva



P.S. De foto's zijn lang niet allemaal van mijn groepen. Ik heb geprobeerd van elke leerkracht wel één dans te laten zien. Zo ziet iedereen voor wat een mooie kostumering elke juf zorgde!

Geen opmerkingen: