zaterdag 19 april 2014

wake me up when summer 2014 starts.

Hoi allemaal!




De zomer komt er binnenkort weer aan en daar kijken we allemaal helemaal naar uit! Warme temperaturen, lichte kleren, felle kleurtjes, bruin tintje, wat zwemmen, wat zonnen en vooral genieten. Ik kan zelf al niet meer wachten! En ik hoor jullie al denken - hallo, de lente is net begonnen, nu al over de zomer beginnen? Maar jawel. Vanaf deze maand wordt het tijd om je voor te bereiden op de zomermaanden. Want waarschijnlijk ga je een groot deel daarvan shorts en topjes dragen en misschien wel een bikini. En dat betekent dan weer; elke ochtend je verdrinken in te grote tops om je buik toch maar niet te hard te accentueren. Maar nu niet meer. Laten we dat even afspreken. Je hebt - voor je weer in je bikini moet - nog ongeveer 4 maanden. Tijd zat dus om de winterkilootjes weg te werken. En ik ben zelf geen fitnessfreak of übergezonde eter. Maar gelukkig hoeft dat niet! Hoe dan? Lees snel verder!


Tuurlijk, fitnessen en sporten kan ik je alleen maar aanraden. Het zal hoe dan ook heel erg helpen om dat lichaam te bekomen waar je van droomt. Maar laten we eerlijk toegeven, dat begint vaak erg goed maar na enkele keren verkiezen we toch weer die cocktail op café met een vriendin. En daar is ook niks mis mee. Als je sport kan volhouden, zeker doen. Met vriendinnen erbij kan het erg leuk en motiverend zijn waardoor je samen in de zomermaanden met een strak buikje en kontje op het strand kan liggen. Maar stel je kan het niet, overdrijf dan niet. Leg jezelf op om één keer per week te gaan lopen en niet per se om de dag. Dat is al een heel stuk beter dan niks doen. Daarnaast zijn er ook enkele kleine dingen die je erbij kan doen.





Veel drinken helpt ook. Probeer minstens anderhalve liter water per dag te drinken. Dat klinkt onhaalbaar, vond ik ook. Maar sinds enkele maanden koop ik elke week een citroen waarvan ik enkele schijfjes in mijn glas water onderdoop. Dat kan je ook doen met bijvoorbeeld sinaasappel of komkommer. Een smaakje bij je water zal ervoor zorgen dat je sowieso meer zin hebt om te drinken. Citroen is trouwens ook een soort detox voor je lichaam. Perfect dus als je wilt afvallen.




In de zomermaanden blijven we automatisch verder weg van de koekjeslade. Dat merk ik toch bij mezelf en de mensen in mijn omgeving. In de zomer zijn er namelijk perziken, kiwi's, watermeloenen en nectarines. Het water loopt me al in de mond. Per dag eet ik dan ook minstens twee stukken fruit. Ook kan je een fruitsalade maken. Barbecuen met een groene salade kan ook perfect samengaan met je 'dieet'. Gooi er alleen geen pot vinaigrette of mayonaise overheen. 




Het is zomer en dus ook lekker warm. Geen reden meer dus om de auto of bus te nemen. Ga lekker fietsen of wandelen. Zo verbruik je weer een paar calorieën zonder dat je zwetend moet aankomen. De kleine bewegingen doen het 'm. Neem de trap in plaats van de lift of roltrap. Al die kleine dingen zullen er voor zorgen dat je lichaam meer bezig is en dus ook strakker wordt.




Voor bruine benen al voor dat de zon ze nog maar gezien heeft, kan je best bruinen-zonder-zon gebruiken. Ik gebruik die van Dove Summer Glow. Elke dag in cirkelende bewegingen aanbrengen en je benen zijn een tintje bruiner.




Ga dus niet te extreem doen en jezelf 4 uur sport per dag opleggen zonder dat je één koekje mag eten op een maand. Dat werkt niet. En dat is ook helemaal niet nodig! Geniet lekker van je chipszakje op het einde van de week, maar eet geen grote zak elke dag. Prikhapjes met tomaten en mozzarella (ookal is mozzarella niet helemaal dieet-proof) zijn dan misschien een beter alternatief. Drink ook een lekker een cocktail in plaats van saai water, maar zorg er tegelijkertijd ook voor dat je jezelf niet volgooit met een bom aan calorieën van bier en alcohol. 

En ten slotte moet je vooral genieten van alles wat je doet. Hoe meer je geniet van dat ene koekje wat je eet, hoe minder je het nodig gaat vinden er nog vijf te eten. Accepteer ten slotte in de zomer nog even hoe je eruit ziet. Je hoeft er echt niet uit te zien als een Victoria Secret model. En wil je dat wel, sja, dan is het nu waarschijnlijk al te laat om daaraan te beginnen. Wees dus realistisch en neem genoegen met je lichaam terwijl je toch kleine dingen blijft doen om het mooi te houden.

Wat zijn jullie tips voor een zomerlichaam?

xx Eva


Geen opmerkingen: