zaterdag 8 maart 2014

colour my lashes.

Hoi allemaal!




Wat ik heel vaak doe wanneer een nieuwe collectie uitkomt van een bepaald merk, is reviews opzoeken bij andere bloggers of YouTubers om te kijken of de producten nu ook echt zo fantastisch zijn als ze vaak beschreven worden. Hetzelfde deed ik met de gekleurde mascaratrend die sinds vorig jaar heerst. Je hebt een gamma aan kleuren maar blauw, groen en paars worden - naar wat ik zie - toch het meest gebruikt. Daarnaast was ik ook benieuwd of behalve de kleur de mascara's ook van goede kwaliteit zijn - lees; niet klonteren. Is het nu iets, die gekleurde wimpers? Lees verder om te weten wat ik er van vind!



In de jaren '80 en '90 werd het al gedragen en na die trend vond men het nogal ordinair. Nu heeft het echter zijn comeback gemaakt en vind je het in alle rekken en op de runways. Dat was vorig jaar al zo en deze zomer zet die trend zich gewoon verder. Het is bij het kiezen van de juiste kleur belangrijk dat je gaat voor een kleur die je oogkleur complementeert. Paars gaat goed bij bruin en groen, blauw en geel voor blauwe ogen en groen past perfect bij lichtbruin. Draag trouwens geen paarse wimpers bij paarse oogschaduw. Too much is too much. Gebruik dan liever kleuren die elkaar weer complementeren.





Probeer ook eventjes die dikke cat eye weg te laten. De focus moet nu liggen op de gekleurde wimpers, toch? Dan kan je best nog een dun lijntje aanbrengen of gewoon de eyeliner overslaan. Hetzelfde geldt voor de rest van je gezicht; hou het rustig. Ga niet in de weer met knalroze lipstick en rode blush als je nog paarse wimpers eraan gaat toevoegen. Kleur is goed, maar hou het beperkt en natuurlijk.

Ik liet je enkele weken geleden al zien dat de nieuwste collectie van Essence gekleurde mascara's in haar assortiment heeft zitten. Maar lang niet enkel de budget merken komen hiermee op de markt, ook Inglot, Maybelline, Chanel en Dior willen de trein van de nieuwe trend niet missen.










De budgetmerken houden het echter bij de felle kleuren en geven meestal de keuze tussen drie of vier tinten. Vaak zijn dat paars, blauw en groen. Niet toevallig aangezien de kleuren mooier matchen bij je oogkleur. Draag blauwe mascara bij felblauwe ogen en POP, je ogen zijn zichtbaar van een kilometer afstand. Hetzelfde geldt trouwens voor het blauwe oogpotlood dat zovelen gebruiken om hun ogen uit te laten komen.





Luxemerken gaan iets verder. Zij gaan ook vaker voor de donkerdere kleuren zoals kaki, pruim en taupe. Zij kijken verder dan het 'leuke' en baseren zich op de modetrends. Chanel brengt zo zelfs gewaagde kleuren als geel en lichtblauw in het assortiment te brengen. Niet toevallig de nieuwe lentekleuren. Maar of het zo goed op de wimpers staat?
















Er is zoals jullie zelf ook kunnen zien dus wel een duidelijk verschil tussen de persfoto's die bedrijven verspreiden over hun nieuwe mascara's en hoe ze er in het echt uitzien. Vaak zorgen ze voor klonters en spinnenpoten. Not very attractive. Ook vind ik dat de kleur niet altijd zo goed te zien is, zoals bij de foto hierboven (wat de Catrice variant is). Het hangt dus wel af van merk tot merk hoe intens de kleur van het borsteltje komt.

Leuk voor de zomer en lente of als extraatje op een feestje, maar persoonlijk zie ik mezelf nog steeds niet zelfzeker met gele wimpers over straat lopen. De pruimvariant vind ik dan weer wel heel mooi en ook blauw is erg speciaal bij blauwe ogen. Voorlopig hou ik het toch maar op zwart en bruin, al vind ik de trend er wel leuk uitzien. Wennen zeker?

Wat vinden jullie van gekleurde wimpers?

xx Eva

Geen opmerkingen: