dinsdag 4 februari 2014

kiehl's.

Hoi allemaal!


Jop. Ik heb last van puistjes. Ik heb er al véél tegen geprobeerd en het mindert met periodes, maar over het algemeen; jup, zeker aanwezig. Daarom ben ik erg enthousiast om het staaltje van Kiehl's Acne Blemish Control Daily Skin-Clearing Treatment te testen. Kijk je mee?



Ik ben al trots op mezelf omdat ik aan het afkicken ben van (ieuw) pulken eraan. Dat maakt het alleen maar erger waardoor je er langer last van hebt. Maar net als nagelbijten is het een 'verslaving' waar je moeilijk van af komt. Vaak als ik aan het studeren ben, zit ik aan mijn gezicht en zonder dat ik het besef heb ik weer wat opengekrabd. Het is dus wel al aan het beteren maar het is nog lang niet over. 

Daarom besloot ik vandaag tijdens mijn winkeluitje in Eindhoven even langs te gaan bij de Kiehl's stand in de V&D. Kiehl's is een merk van dermatologen dat zich meer richt naar beauty. Ik had er al veel goede reviews over gelezen. Het is jammer genoeg niet het goedkoopste merk en ik vind het erg vervelend veel geld uit te geven aan een product dat voor mij misschien totaal niet werkt. Daarom vond ik het erg aardig van de verkoper om me een staaltje mee te geven van Acne Blemish Control Daily Skin-Clearing Treatment.





Kiehl belooft dat dit product onzuiverheden zal voorkomen, laten verdwijnen en littekens genezen. 





De zalf bevat 1,5% salicylzuur, wat altijd erg goed werkt tegen puistjes. Het veroorzaakt wel soms schilferen van de huid. Het zorgt namelijk voor het exfoliëren van de huid, oftewel het verwijderen van dode huidcellen. Het resultaat: een strakkere, frissere en meer egale huid. Wat het eigenlijk doet, is binnendringen in de poriën om daar talg op te lossen. Het werkt dus preventief. Salicylzuur is echter enkel effectief wanneer het minstens 0,5% bedraagt van het product. 




Eerst moet je je gezicht goed reinigen. Lees hoe dat het best doet in deze blogspot. Daarna kan je nog een toner gebruiken, maar dat hoeft niet per se. Je moet er met een product als dit, wat salicylzuur bevat, op letten dat je niet meteen het hele pakje op je gezicht smeert. Dit zal ervoor zorgen dat je hele gezicht afschilfert. Not very attractive.  

Je begint de eerste dagen met één dun laagje. Dat kan je over je gehele gezicht doen of enkel over de plekken waar jij last hebt van onzuiverheden of littekens. Ik kies er persoonlijk voor het alleen te gebruiken op mijn kin en voorhoofd. Naarmate je huid meer kan wennen aan het product kan je de volgende dagen een laagje meer doen per dag. Wees hier echter weer voorzichtig mee. Wanneer je merkt dat je huid begint te schilferen of irriteren, moet je de dosis minderen. Doe nooit meer dan drie keer per dag een product met salicylzuur op je gezicht.




Zo ziet mijn huid er momenteel uit. Behalve die ene langs mijn oog nog vrij oké voor mij. Thank God for make-up! Ik ga het product enkele dagen voor jullie testen. Dan kunnen jullie het verschil zien per dag.




En hier heb ik het gesmeerd op mijn kin, neus en voorhoofd. Je ziet er niks van. Een heel doorzichtige substantie. De sample bevat maar 5 ml maar ik denk dat ik nog geen tiende eruit heb gehaald. Heel zuinig spul dus!




Vijf dagen later was (naar mijn mening) mijn huid al veel beter. Ik krijg minder puistjes en ze genezen ook sneller. Ik moet toegeven dat ik nog gekrabd heb waardoor het er roder kan uitzien dan het normaal zou zijn. Op mijn kin heb ik trouwens veel littekentjes die langer zullen moeten genezen dan een paar dagen. Ik heb na de eerste dag twee à drie laagjes gebruikt.

Voorlopig ben ik dus héél tevreden over dit product. Ik ga het staaltje nog opmaken en waarschijnlijk er na aanschaffen. Ik geloof dat het zo een €30 kost.

Hebben jullie nog goede producten tegen onzuiverheden?

xx Eva


Geen opmerkingen: